اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

 

PORTLAND، MAIN – دانشمندان دریافته اند که کوسه ها از میدان مغناطیسی زمین به عنوان چیزی مانند GPS طبیعی برای پیمایش در مسیری که مسافت زیادی از طریق اقیانوس های جهان طول می کشد ، استفاده می کنند.

محققان می گویند آزمایشات آزمایشگاهی آنها با یک گونه کوچک کوسه گمانه زنی های طولانی مدت مبنی بر استفاده کوسه ها از میدان های مغناطیسی به عنوان کمک به ناوبری را تأیید می کند – رفتاری که در سایر حیوانات دریایی مانند لاک پشت های دریایی مشاهده می شود.

برایان کلر ، کارشناس سیاست دریایی ، یکی از نویسندگان کتاب مطالعه.

کلر گفت: “ما می دانیم که کوسه ها می توانند در برابر میدان های مغناطیسی واکنش نشان دهند.”  “ما نمی دانستیم که آنها آن را به عنوان کمک ناوبری پیدا کرده اند … شما کوسه هایی دارید که می توانند 20،000 کیلومتر (12،427 مایل) را طی کنند و در همان مکان قرار بگیرند.”

این سوال که چگونه کوسه ها در مسافت های طولانی مهاجرت می کنند ، سال ها محققان را شیفته خود کرده است.  کوسه ها در اقیانوس آزاد سفر می کنند ، جایی که با ویژگی های جسمی کمی مانند مرجان ها روبرو می شوند که می توانند به عنوان نشانه های برجسته عمل کنند.

به دنبال پاسخ ، دانشمندان مستقر در دانشگاه فلوریدا تصمیم گرفتند کوسه کلاه ایمنی را مطالعه کنند – نوعی چکش که در هر دو سواحل آمریکا زندگی می کند و هر ساله به همان دهان برمی گردد.

محققان 20 سر درب را در معرض شرایط مغناطیسی قرار دادند که صدها کیلومتر از مکانی را که در نزدیکی فلوریدا گرفتار شده بودند ، شبیه سازی کرد.  دانشمندان دریافته اند که کوسه ها هنگامی که سیگنال های مغناطیسی آنها را وادار می کنند که در جنوب جایی که باید باشند ، شنا را شروع می کنند.

رابرت هاتر ، دانشمند ارشد آزمایشگاه دریایی و آکواریوم موت ، که در این مطالعه نقش ندارد ، گفت: این یافته قانع کننده است.

هاتر گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین نحوه استفاده کوسه ها از میدان های مغناطیسی برای تعیین محل قرارگیری آنها و اینکه آیا کوسه های بزرگتر مهاجر از راه دور از سیستم مشابهی برای یافتن مسیر خود استفاده می کنند ، لازم است.

وی گفت: “این س alwaysال همیشه مطرح بوده است: حتی اگر کوسه ها به جهت مغناطیسی حساس باشند ، آیا آنها از این حس برای پیمایش در اقیانوس ها استفاده می کنند و چگونه؟ این نویسندگان در شکستن این مسئله پیشرفت هایی داشته اند.”

کلر گفت: این مطالعه می تواند به مدیریت مدیریت گونه های در حال کاهش کوسه کمک کند.  مطالعه ای در سال جاری نشان داد که فراوانی کوسه ها و پرتوهای اقیانوس در سراسر جهان بین سالهای 1970 و 2018 بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

محققان می گویند وابستگی این کلاه به میدان مغناطیسی زمین احتمالاً توسط سایر گونه های کوسه مانند کوسه های بزرگ سفید که از طریق اقیانوس عبور می کنند مشترک است.  کلر گفت بسیار بعید است که درپوش ها با حساسیت مغناطیسی تکامل یافته باشند و سایر کوسه های درحال حرکت از این کار نگذشته باشند.

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی