اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

پس از یک فصل دشوار که در آن تورنتو رپتورز مجبور به انتقال به خلیج تمپا شد ، مصدوم و در تلاش برای یافتن پیروزی ، بازیکن آزاد آینده ، کایل لوری روز سه شنبه با رسانه ها صحبت کرد تا در مورد مراحل بعدی خود توضیح دهد.

رهبر تورنتو با سه امتیاز و پاس گل گفت که تصمیم او بر اساس خانواده و همچنین پول و شرایط جدول خواهد بود ، اما در مورد س hisالات مربوط به آینده او پاسخ مستقیم “بله” یا “نه” وجود ندارد در تورنتو

“من می روم چون هیچ جوابی برای تو ندارم” – لوری ، اگر به تورنتو برگردد و – بعداً – “پول صحبت می کند.  سال صحبت »

– مایکل گرانج (Michael Michael) 18 مه 2021

در حال حاضر ، کایل لوری پاسخی برای آینده خود برای ماندن در رپتورز ندارد.

وی گفت که زمان تصمیم گیری درباره آینده وی ، خانواده ، پول و سن او عاملی خواهد بود.

– استفان ریه (loung_s) 18 مه 2021

لوری سال گذشته با رپتورز یک قرارداد 30 میلیون دلاری امضا کرد و ستاره 6 بار NBA در خارج از فصل بازیکن آزاد خواهد بود.

35 ساله واقعا درباره آینده خود شفاف سازی کرد و با تأکید گفت که این فاصله زیادی با پایان کارش در NBA ندارد.

"بازنشسته نمی شوم" “کایل لوری”.

– استفان ریه (loung_s) 18 مه 2021

"من قهرمانی بیشتری می خواهم." “کایل لوری”.

– استفان ریه (loung_s) 18 مه 2021

  • عرفان محسن پور

 

PORTLAND، MAIN – دانشمندان دریافته اند که کوسه ها از میدان مغناطیسی زمین به عنوان چیزی مانند GPS طبیعی برای پیمایش در مسیری که مسافت زیادی از طریق اقیانوس های جهان طول می کشد ، استفاده می کنند.

محققان می گویند آزمایشات آزمایشگاهی آنها با یک گونه کوچک کوسه گمانه زنی های طولانی مدت مبنی بر استفاده کوسه ها از میدان های مغناطیسی به عنوان کمک به ناوبری را تأیید می کند – رفتاری که در سایر حیوانات دریایی مانند لاک پشت های دریایی مشاهده می شود.

برایان کلر ، کارشناس سیاست دریایی ، یکی از نویسندگان کتاب مطالعه.

کلر گفت: “ما می دانیم که کوسه ها می توانند در برابر میدان های مغناطیسی واکنش نشان دهند.”  “ما نمی دانستیم که آنها آن را به عنوان کمک ناوبری پیدا کرده اند … شما کوسه هایی دارید که می توانند 20،000 کیلومتر (12،427 مایل) را طی کنند و در همان مکان قرار بگیرند.”

این سوال که چگونه کوسه ها در مسافت های طولانی مهاجرت می کنند ، سال ها محققان را شیفته خود کرده است.  کوسه ها در اقیانوس آزاد سفر می کنند ، جایی که با ویژگی های جسمی کمی مانند مرجان ها روبرو می شوند که می توانند به عنوان نشانه های برجسته عمل کنند.

به دنبال پاسخ ، دانشمندان مستقر در دانشگاه فلوریدا تصمیم گرفتند کوسه کلاه ایمنی را مطالعه کنند – نوعی چکش که در هر دو سواحل آمریکا زندگی می کند و هر ساله به همان دهان برمی گردد.

محققان 20 سر درب را در معرض شرایط مغناطیسی قرار دادند که صدها کیلومتر از مکانی را که در نزدیکی فلوریدا گرفتار شده بودند ، شبیه سازی کرد.  دانشمندان دریافته اند که کوسه ها هنگامی که سیگنال های مغناطیسی آنها را وادار می کنند که در جنوب جایی که باید باشند ، شنا را شروع می کنند.

رابرت هاتر ، دانشمند ارشد آزمایشگاه دریایی و آکواریوم موت ، که در این مطالعه نقش ندارد ، گفت: این یافته قانع کننده است.

هاتر گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین نحوه استفاده کوسه ها از میدان های مغناطیسی برای تعیین محل قرارگیری آنها و اینکه آیا کوسه های بزرگتر مهاجر از راه دور از سیستم مشابهی برای یافتن مسیر خود استفاده می کنند ، لازم است.

وی گفت: “این س alwaysال همیشه مطرح بوده است: حتی اگر کوسه ها به جهت مغناطیسی حساس باشند ، آیا آنها از این حس برای پیمایش در اقیانوس ها استفاده می کنند و چگونه؟ این نویسندگان در شکستن این مسئله پیشرفت هایی داشته اند.”

کلر گفت: این مطالعه می تواند به مدیریت مدیریت گونه های در حال کاهش کوسه کمک کند.  مطالعه ای در سال جاری نشان داد که فراوانی کوسه ها و پرتوهای اقیانوس در سراسر جهان بین سالهای 1970 و 2018 بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

محققان می گویند وابستگی این کلاه به میدان مغناطیسی زمین احتمالاً توسط سایر گونه های کوسه مانند کوسه های بزرگ سفید که از طریق اقیانوس عبور می کنند مشترک است.  کلر گفت بسیار بعید است که درپوش ها با حساسیت مغناطیسی تکامل یافته باشند و سایر کوسه های درحال حرکت از این کار نگذشته باشند.

  • عرفان محسن پور

 

SANYTON، NB – داستان غم انگیز تایتانیک هنوز هم بیش از 100 سال پس از غرق شدن یک هواپیمای مسافربری در اقیانوس اطلس شمالی در 600 کیلومتری جنوب شرقی کیپ ریس ، هلند ، توجهات را به خود جلب می کند.

محققان کانادایی اکنون در حال بررسی صحت و سقم پیامی در بطری هستند که گفته می شود قبل از افتادن از آستر پرتاب شده است.

چهار سال پیش ، خانواده ای که در امتداد ساحل صخره های هاپول در نزدیکی کیپ هاوپل ، نیویورک قرار داشتند ، با یک رمز و راز دریا روبرو شدند.

هنوز یک بطری مهر و موم شده بود که درون آن یک پیام بود – نامه ای به تاریخ 13 آوریل 1912 – و به امضای ماتیلد لوفور.

این نام یک مسافر تایتانیک است که در فاجعه از بین رفت.

مانون ساوارد ، استاد باستان شناسی و جغرافیا در دانشگاه کبک در ریموسکی گفت: “او یک مسافر مشهور است.”  “این نمایشگاه در نمایشگاهی در فرانسه در موزه شربورگ ارائه شد ، در آنجا نمایشگاهی برای کودکان تایتانیک برگزار شد و در آنجا ذکر شد.”

دانشگاهیان دانشگاه Rimouski ، Quinny ، اکنون در حال تأیید پیام هستند.

تاکنون تاریخ گذاری رادیوکربن هم روی چوب پنبه و هم روی کاغذ پیچیده شده به دور آن انجام شده است.

“ما تاریخ های رادیوکربن متوالی دریافت کردیم ، این بدان معنی است که آنها قدیمی تر هستند ، اگر آنها تاریخ های اخیر بودند ، ما می توانیم آن را به عنوان کلاهبرداری رد کنیم ، اما تاریخ ها ثابت هستند.”

همچنین مشخص شد که آزمایش بطری با تاریخ نوشته شده در نامه مطابقت دارد.

اما سوالات و تردیدهایی وجود دارد – از جمله دست خط – که بسیار متفاوت از آن چیزی است که در آن زمان در مدارس فرانسه به کودکان آن سن آموزش داده می شد.

محققان همچنین در حال بررسی این هستند که آیا بطری که از کشتی پرتاب شده است می تواند سرانجام به نیوبرانزویک راه یابد یا خیر.

این احتمال بسیار کم تعریف شده است ، اما غیرممکن نیست.

پروفسور نیکلاس بوودری ، که همچنین از دانشگاه کبک در ریموسکی است ، می گوید که پرتاب بطری به دریا در اواخر قرن نوزدهم بسیار رایج بود – و همچنین روزنامه هایی که ادعا می کنند “آخرین حرف” از مسافران است.

بودری می گوید: “روزنامه ها مرتباً نامه هایی درباره پیام های دریا ، در سواحل یافت می شوند یا در دریا پیدا می کنند ، و آنها را برای اخبار منتشر می کنند ، حتی اگر در اصالت خود تردید جدی داشته باشند.”

بنابراین ، اگر این یک کلاهبرداری باشد ، ممکن است چندین سال قدمت داشته باشد.

در حالی که محققان همچنان برای حل این رمز و راز تلاش می کنند – یک چیز مسلم است: کنجکاوی فرهنگی در مورد تایتانیک ادامه دارد – حتی بیش از 100 سال بعد.

  • عرفان محسن پور

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – سرمایه دار بزرگ مد ژاپنی که سفر خود به ماه را در SpaceX رزرو کرده است ، ابتدا ایستگاه فضایی بین المللی را آزمایش می کند.

یوساکو Maezawa روز پنجشنبه اعلام کرد: “رفتن به ISS قبل از ماه” از طریق توییتر.  

Maezawa دو صندلی در یک کپسول سایوز روسی خریده است.  او در ماه دسامبر در یک مأموریت 12 روزه با دستیار تولید و فضانورد حرفه ای خود منفجر خواهد شد.

“من خیلی کنجکاو هستم ،” زندگی در فضا چگونه است؟ ”  Maezawa در بیانیه ای گفت: “بنابراین ، من قصد دارم خودم این موضوع را بفهمم و با جهانیان شریک شوم.”

به گفته ماجراهای فضایی مستقر در ویرجینیا که واسطه این معامله بود ، وی اولین شخصی خواهد بود که پس از بیش از یک دهه هزینه ایستگاه فضایی را پرداخت می کند.  سخنگوی Space Adventures از افشای قیمت خودداری کرد.  این شرکت از سال 2001 تا 2009 هفت گردشگر دیگر را به ایستگاه فضایی اعزام کرد.

سفر Maezawa به ماه با کشتی Starship الون ماسک برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. او با هشت برنده مسابقه به دور ماه پرواز خواهد کرد ، نه در خشکی.

Maezawa ، 45 ساله ، که یک تجارت آنلاین لباس خرده فروشی را تأسیس کرد ، عکاس و دستیار Yozo Hirano به او پیوست.  الکساندر میسورکین ، کیهان نورد روسی ، که نزدیک به یک سال را در دو ایستگاه فضایی در ایستگاه فضایی سپری کرد ، آنها را اسکورت می کند.  این پرتاب در 8 دسامبر از قزاقستان برنامه ریزی شده است.

اعلامیه روز پنجشنبه در میان موج ابتکارات فضایی خصوصی صورت می گیرد.

آژانس فضایی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که یک بازیگر و فیلمساز روسی در ماه اکتبر برای فیلمبرداری در ایستگاه فضایی راه اندازی می شود.  این فیلم به طور آزمایشی “چالش” است.

در ماه ژانویه ، اولین مأموریت خصوصی به ایستگاه فضایی ایالات متحده سه تاجر – از ایالات متحده ، کانادا و اسرائیل – را می آورد که حدود 55 میلیون دلار پول نقد پرداخت می کنند.

آنها از مرکز فضایی کندی به کپسول SpaceX Dragon سوار می شوند و یک فضانورد سابق ناسا که اکنون در Axiom Space مستقر در هوستون کار می کند ، همراه است و این قرارداد را ترتیب داده است.  این شرکت سالانه حدود دو مأموریت خصوصی به ایستگاه فضایی در نظر دارد.

قبل از بازدید از ایستگاه فضایی ، اسپیس ایکس اولین پرواز خصوصی خود را با چهار نفر از جمله جارد آیزاکمن ، کارآفرین فناوری ، خریداری کرد.  آنها در سپتامبر سه روز در مدار زمین خواهند بود.

فیل مک آلیستر ، مدیر پرواز تجاری فضایی ناسا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: “این در پرواز فضایی آمریکا واقعاً یک رنسانس است.”  “من فکر می کنم این کلمه مناسب برای آنچه ما تجربه می کنیم است.”

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان محسن پور

 

یک مقام ارشد در وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه گفت ، دولت “به طور فعال” به دنبال بهترین گزینه های ممکن در مورد قوانین جدید حریم خصوصی WhatsApp است.

WhatsApp در 15 ماه مه کاربران خود را برای پذیرش تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی تعیین کرده بود اما بعداً مهلت پذیرش به روزرسانی بحث برانگیز را برای کاربران لغو کرد.

شرکت پیام رسان فوری همچنین گفت که عدم پذیرش شرایط منجر به حذف حساب نمی شود.

واتس اپ به دلیل نگرانی کاربران از به اشتراک گذاشتن داده ها با شرکت مادر اصلی فیس بوک ، با واکنش جدی روبرو شد.

وزیر امور خارجه و مشاور مالی MeitY ، جیوتی آرورا ، طی مراسمی در آسوشام گفت: “وزارتخانه از این مشکل آگاه است. امروز آلمان این سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp را ممنوع کرده است.

این پاسخ به نگرانی های مطرح شده توسط یک مقام دولتی جارخند در مورد افرادی در مناطق روستایی است که مجبور به پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی WhatsApp هستند ، حتی اگر آنها از تأثیر خود بر آنها بی اطلاع باشند.

در طول این رویداد ، آرورا گفت که همه گیری باعث استفاده از خدمات دیجیتال در سراسر کشور شده و به یک زیرساخت پایدار امنیت سایبری نیاز است.

آرورا گفت: “وقتی شما یک اقتصاد دیجیتالی با رشد سریع داشته باشید ، اعتماد سایبری به عنصری مهم تبدیل می شود تا اطمینان حاصل شود که ما می توانیم با کمک فناوری به نتیجه اقتصادی برنامه ریزی شده برسیم.”

وی گفت که در سال 2020 ، تیم واکنش اضطراری هند (CERT-IN) ، ناظر امنیت سایبری در این کشور ، گزارش داد که فقط 3 مورد آسان در فضای مجازی در بانکداری دیجیتال رخ داده است که در مقایسه با سال 2018 دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت MeitY اقدامات امنیتی سایبری زیادی را انجام داده است ، از جمله ایجاد Cyber ​​Swachhta Kendra (مرکز تجزیه و تحلیل بوت نت و بدافزار) و CERT های بخشی در امور مالی و دولتی.

“ما یک شبکه یکپارچه داریم و همه این شبکه ها به همه سیستم های تولید کننده ما متصل هستند ، خواه نیروگاه های هسته ای باشند و هم نیروگاه های زغال سنگ. یک حادثه بزرگ سایبری می تواند کشور را در تاریکی قرار دهد.

آرورا گفت: “ما باید همگام با زمان باشیم تا ببینیم که همه این آسیب پذیری ها درگیر هستند و ما از افرادی که سعی در آسیب دیدن دارند و بنابراین به متخصصان فضای مجازی نیاز دارند ، پیشی می گیریم.”

  • عرفان محسن پور

 

سازمان بهداشت جهانی گفت: “از سرگیری و تسریع در انتقال Covid-19 در هند دارای چندین فاکتور بالقوه است ، از جمله چندین رویداد اجتماع جمعی مذهبی و سیاسی که باعث افزایش ترکیب اجتماعی می شود.”  در هند ، س questionsالاتی در مورد نقش بالقوه B.1.617 و گزینه های دیگر (به عنوان مثال B.1.1.7) در گردش ایجاد کرده است. “

WHO ، در به روزرسانی هفتگی اپیدمیولوژیک Covid-19 ، که روز چهارشنبه منتشر شد ، گفت که ویروس های جنس B.1.617 اولین بار در هند در اکتبر 2020 گزارش شده است.

“ارزیابی خطر اخیر اوضاع در هند توسط WHO نشان داد که از سرگیری و تسریع انتقال Covid-19 به هند دارای چندین عامل موثر بالقوه است ، از جمله افزایش نسبت انواع SARS-CoV. 2 با افزایش بالقوه قابل حمل بودن  چندین رویداد برای اجتماعات مردمی مذهبی و سیاسی که اختلاط اجتماعی را افزایش داده و در استفاده و کاهش پایبندی به اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی (PHSM).  سهم دقیق هر یک از این عوامل در افزایش انتقال در هند به خوبی درک نشده است “.

به روز رسانی بیان می کند که تقریباً 0.1٪ از نمونه های مثبت در هند توالی یابی شده و برای شناسایی انواع SARS-CoV-2 در GISAID بارگذاری شده اند.  GISAID دسترسی سریع و آزاد به داده های مربوط به ویروس های همه گیر و همه گیر را امکان پذیر می کند.

  در به روزرسانی WHO آمده است که “شیوع چندین VOC ، از جمله B.1.1.7 و B.1.612 زیر خط ، همزمان با بروز COVID-19 گزارش شده در هند در حال افزایش است.”

این به روزرسانی می افزاید: “از شناسایی این انواع تا پایان آوریل 2021 ، B.1.617.1 و B.1.617.2 21٪ و 7٪ نمونه های توالی شده از هند را نشان می دهد”. از WHO با استفاده از توالی های ارائه شده به GISAID نشان می دهد که B.1.617.1 و B.1.617.2 دارای سرعت رشد قابل توجهی بالاتر از سایر انواع در هند هستند ، که نشان می دهد قابلیت حمل و نقل بالقوه در مقایسه با آن افزایش یافته است.

در به روزرسانی بیان شده است که در خارج از هند ، انگلیس بیشترین تعداد موارد را گزارش کرده است که به عنوان زیر خط B.1.617 طبقه بندی شده است و اخیراً B.1.617.2 را به عنوان “نگرانی ملی” شناسایی کرده است.

با ارائه یک بررسی کلی از وضعیت Covid ، این به روزرسانی می گوید که تعداد موارد و مرگ و میر جدید Covid-19 در سراسر جهان در این هفته اندکی کاهش یافته و به بیش از 5.5 میلیون مورد و بیش از 90،000 مورد مرگ رسیده است.

من گفتم: “در حالی که هند همچنان 95٪ موارد و 93٪ مرگ و میرها را در منطقه جنوب شرقی آسیا و همچنین 50٪ موارد جهانی و 30٪ مرگ ها را در جهان تشکیل می دهد ، اما روند هشدار دهنده در کشورهای همسایه مشاهده می شود” .

بیشترین موارد جدید از هند گزارش شده است (2،738،957 مورد جدید ؛ 5٪ افزایش) ، برزیل (423،438 مورد جدید ؛ مشابه هفته قبل) ، ایالات متحده (334،784 مورد جدید ؛ 3٪ کاهش) ، ترکیه (166 733 موارد جدید ؛ 35 درصد کاهش) و آرژانتین (140 771 مورد جدید ؛ 8 درصد کاهش).

این منطقه در جنوب شرقی آسیا بیش از 2.8 میلیون مورد جدید و کمی کمتر از 29000 مرگ جدید ، به ترتیب 6 و 15 درصد بیشتر از هفته گذشته گزارش کرده است.  این هفتمین هفته متوالی است که موارد و مرگ و میر در منطقه در حال افزایش است.

بیشترین مرگ و میر جدید از هند (26820 مرگ جدید ؛ 1.9 مرگ جدید در هر 100000 نفر ؛ 15 درصد افزایش) ، اندونزی (1119 مرگ جدید ؛ 0.4 مرگ جدید در هر 100000 نفر ؛ 3 درصد افزایش) و بنگلادش گزارش شده است (368 مرگ جدید ؛ 0.2 مرگ و میر جدید در هر 100000 نفر ؛ 34٪ کاهش)

در اوایل این هفته ، یک نوع ویروس کرونا ویروس B-1617 ، که برای اولین بار در هند شناسایی شد ، توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان “نگرانی” در سطح جهانی طبقه بندی شد.

دکتر ماریا ون کرچوو ، مدیر فنی Covid-19 در WHO ، روز دوشنبه گفت که تیم Epi و آزمایشگاه WHO در حال بحث و گفتگو با گروه کار توسعه ویروس WHO در مورد این گزینه و همه چیزهایی هستند که “در مورد قابلیت حمل و هر گونه مطالعه در مورد آن می دانیم در هند و همچنین سایر کشورهایی که این ویروس در حال گردش است انجام می شود.  “

با ورودی های PTI

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

  • عرفان محسن پور

 

AFL می گوید که هر باشگاه AFL موجود تا سال 2023 یک تیم AFLW خواهد داشت.

امتیاز کلیدی:

AFLW تا سال 2023 از 14 تیم به 18 تیم افزایش خواهد یافت

ششمین فصل AFLW در ماه دسامبر آغاز می شود و قبل از شروع فصل مردان AFL پایان می یابد

چهار باشگاه باقیمانده AFLW برای پیوستن به تیم های خود تا 9 ژوئیه 2021 اقدام می کنند.

AFL گفت: اسندون ، هاوثورن ، پورت آدلاید و سیدنی سوانزی – چهار تیمی که در حال حاضر برنامه زنان را در مسابقات ملی ندارند – باید پیشنهادات خود را تا 9 ژوئیه سال جاری ارائه دهند تا با شروع فصل هشتم وارد رقابت شوند. در سال 2023

گیلان مک لاولین ، رئیس AFL گفت که رقابت 14 تیمی فعلی AFLW رشد باورنکردنی بازی را تشویق کرده است ، اما بدون اینکه 18 باشگاه در آن حضور داشته باشند ، این رقابت “کامل” احساس نمی کند.

مک لاولین در بیانیه ای گفت: “مسابقه AFLW مخاطبان جدیدی برای کد ایجاد کرده است.”

“اما ما احساس نمی کنیم که رقابت بدون همه 18 باشگاه به اتمام رسیده است و از باشگاه ها می دانیم که آنها بدون تیم AFLW الان احساس کلی ندارند.”

AFLW در سال 2017 با هشت تیم شروع کرد ، قبل از اینکه در سال 2019 به 10 تیم و در سال 2020 به 14 تیم برسد.

مک لاولین همچنین اعلام کرد که مسابقه فصل آینده از 9 دور به 10 مسابقه ، به علاوه سه هفته فینال افزایش می یابد و در دسامبر 2021 آغاز می شود.

فینال در اواسط ماه مارس ، قبل از شروع فصل AFL برگزار می شود و فضای پاک کل مسابقه زنان را فراهم می کند.

مک لاخلان گفت: “AFLW یک افزایش قابل توجه دارد و ما می خواهیم این حرکت را حفظ کنیم و قبل از پایان سال 2024 قدرت و هواداران را در پشت 18 باشگاه قرار دهیم.”

“استاندارد بازی همچنان در حال افزایش است زیرا ما رقابت را گسترش داده ایم و همزمان با استعداد بیشتر فوتبال آزاد و هجومی بیشتری را شاهد هستیم.”

  • عرفان محسن پور

 

در اواخر آوریل ، در هنگام جنگل در پارک استانی Murphy Point در نزدیکی پرت ، انتاریو ، رئیس حفاظت از پارک ، مارک رید ، به درختی متفاوت از آنچه در طول هفت سال کارش دیده بود ، برخورد کرد.

رد گفت: “فکر می کردم خیلی شبیه درخت خرما است.”

اگرچه یک بومی عادی بود ، اما تنه راش آمریکایی که به آن نگاه می کرد ظاهری چروکیده و غیرمعمول داشت.

وی گفت: “من از کنار عکس ها عبور کردم و نظراتی داشتم که می گفت:” این به نظر می رسد مانند یک تنه فیل است. ”  “[The discovery was] کاملاً جدید برای من  کاملا باورنکردنی  “

به نظر می رسد اتفاق نظر بین هر دو متخصص فیس بوک و کارشناسان با تجربه تر از درخت این است که “راش های پف کرده” در حالی که مستند است و احتمالاً بیشتر در انگلستان ، به خوبی درک نشده اند. 

هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد

در حالی که رید مطمئن نیست که چه اثری دارد ، اما او معتقد است که احتمالاً در دوره رشد اولیه درخت اتفاق افتاده است.

پل سوکولوف ، گیاه شناس در موزه طبیعت کانادا در اتاوا و عضو هیئت مدیره گیاه شناسان صحرایی در انتاریو ، تأیید کرد که این یافته نادری است و برای او اولین بار است.

سوکولوف گفت: “اولین برداشت من این بود که ، اوه ، پوست دارد می لغزد ، که البته این اتفاق نمی افتد.” 

سوکولوف گفت ، تنش آبی ، هورمون ها یا هرگونه اختلال دیگری در خارج از درخت بعداً توضیحات قابل قبولی است ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.  وی افزود: یافتن نمونه های بیشتر می تواند ایده ای را در زمینه زیست محیطی یا ژنتیکی ایجاد کند.

به گفته سوکولوف ، خبر خوب این است که به نظر نمی رسد امواج به درخت آسیب می رسانند.

درختان جنگل را از دست ندهید

اوون کلارکین ، نایب رئیس باشگاه حیات وحش اوتاوا و رئیس کمیته حفاظت آن گفت که هر چند سال یک بار متوجه این پدیده خواهد شد.  وی معتقد است هر آنچه باعث ایجاد موج می شود باید بر درخت زیر پوست نیز تأثیر بگذارد.

کلارکین گفت: “فکر نمی کنم کسی واقعاً به او آموخته باشد.”

رید با تحقیق خود گفت که دیگران عکس هایی از درختان چروکیده مشابه در سراسر انتاریو را برای او ارسال کرده اند.  و در حالی که او اکنون می دانست که ممکن است یافته های او آنچنان که در ابتدا فکر می کرد نادر نباشد ، اما به او قدردانی جدیدی از تنوع بی پایان جنگل داد.

وی گفت: “من همیشه از آنچه می یابی تعجب می کنم.”  “این فقط مسئله این است که چشمان خود را باز نگه دارید ، به بالا نگاه کنید ، به پایین نگاه کنید ، به اطراف نگاه کنید.”

  • عرفان محسن پور

 

اقتصاد ایالات متحده ماه گذشته شغل کمتری را نسبت به انتظارات اضافه کرد

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، انتقادات مبنی بر افزایش مزایای بیکاری را از پذیرش مشاغل جدید توسط آمریکایی ها رد کرد.

آقای بایدن گفت هر آمریکایی بیکار که شغل “مناسب” ارائه دهد باید آن را بپذیرد یا خطر از دست دادن مزایای بیکاری را داشته باشد.

جمهوری خواهان ، اطلاعات اقتصادی ضعیف هفته گذشته را دلیل تصمیم رئیس جمهور دموکرات برای تمدید مزایای بیکاری تمدید کردند.

در ماه آوریل ، ایالات متحده 266،000 شغل اضافه کرد و نرخ بیکاری به 6.1٪ افزایش یافت.

اقتصاددانان بین 900000 تا 2 میلیون شغل پیش بینی می کنند.

روز دوشنبه ، آقای بایدن گفت که او وزارت کار ایالات متحده را به کار با ایالت ها برای بازگرداندن الزاماتی که دریافت کنندگان مزایای بیکاری باید نشان دهند که آنها به طور فعال بدنبال کار هستند ، هدایت می کند.

رئیس جمهور گفت: “اگر مزایای بیکاری دریافت کنید و شغل مناسبی به شما پیشنهاد شود ، نمی توانید این شغل را رد کنید و به راحتی به دریافت مزایای بیکاری ادامه می دهید.”

برنامه بیکاری ایالات متحده

طبق بسته نجات ویروس کرونا 1.9 تریلیون.  دلار بایدن که در ماه مارس امضا کرد ، برخی از کارگران ممکن است 300 دلار مزایای بیکاری اضافی دریافت کنند.

مزایای افزایش یافته باید تا ماه سپتامبر ادامه یابد.

اما برخی از فرمانداران جمهوری خواه با هدایت دلار به جای دیگر ، مزیت اضافی را حذف کرده اند.

آقای بایدن روز دوشنبه به کاخ سفید گفت: “من می دانم که از زمان گزارش روز جمعه مباحث زیادی مبنی بر پرداخت حقوق به مردم برای ماندن در خانه به جای کار برای آنها انجام شده است.

“خوب ، ما شواهد زیادی در این مورد نمی بینیم. این یک عامل عمده است. ما این را نمی بینیم ، می بینید ، آسان است که بگوییم به دلیل مزایای بیکاری سخاوتمندانه ، این یک عامل اصلی در کمبود نیروی کار است.”

در یادداشت اخیر یکی از تحلیلگران بانک آمریکا آمده است که آمریکایی هایی که کمتر از 32000 دلار درآمد داشتند قبل از همه گیری ، اکنون بهتر است به جای کار کردن ، ترکیبی از مزایای بیکاری ایالتی و فدرال را جمع کنند.  متوسط ​​حقوق در ایالات متحده حدود 32000 دلار است.

داستان ادامه دارد

آقای بایدن می گوید هر آمریکایی بیکاری که شغل مناسبی را پیشنهاد کرده باید آن را بپذیرد.

در مجموع 9.8 میلیون آمریکایی ماه گذشته شغل خود را از دست دادند.

در فوریه سال 2020 ، قبل از اینکه محاصره میلیون ها نفر را بیکار کند ، 5.7 میلیون نفر بیکار بودند.

اظهارات آقای بایدن در حالی صورت گرفت که Chipotle ، یک زنجیره غذایی مستقر در مکزیک ، روز دوشنبه میانگین دستمزد ساعتی خود را به 15 دلار افزایش داد زیرا تلاش می کرد متقاضیان کار را به بازار کار باریک آمریکا بکشاند.

از آنجا که محدودیت های Covid-19 در سراسر کشور کاهش یافته است ، برخی از کارفرمایان مشکلات در یافتن کارگران برای جای خالی ، به ویژه در بخش هایی مانند خدمات غذایی و خرده فروشی را گزارش می دهند.

کارشناسان می گویند نیاز به مراقبت از کودکان و تعطیلی دائمی مدارس بسیاری از کارگران به ویژه زنان را در حاشیه نگه می دارد.

  • عرفان محسن پور

 

هند و اتحادیه اروپا برای حمایت از اتصال منطقه ای ، با شروع از کشورهای عضو ابتکار همکاری فنی و اقتصادی بخش خلیج بنگال (BIMSTEC) ، برنامه ریزی می کنند.  این به عنوان بخشی از ابتکار مشارکت اتصال شخص ثالث آنها در اجلاس شنبه اعلام شد.

در اجلاس سران هند و اتحادیه اروپا تصمیم گرفته شد تا همکاری و همکاری بین آنها در زمینه ارتباط با کشورهای ثالث و مناطق از جمله آفریقا ، آسیای میانه و هند و اقیانوسیه را دنبال کند و BIMSTEC به عنوان یکی از مناطق جغرافیایی مشخص شد تمرکز.

علاوه بر هند ، BIMSTEC شامل نپال ، بوتان ، بنگلادش ، میانمار ، سریلانکا و تایلند است.  در چند سال گذشته ، هند از پویایی BIMSTEC ، پلی بین آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی ، برخوردار بوده است.

در اوایل آوریل ، جلسه مجازی وزرای خارجه BIMSTEC طرح جامع اتصال به منطقه خلیج بنگال را نهایی کرد.  منابع به ET گفتند که مشارکت هند و اتحادیه اروپا برای اتصال در این زمینه مهم است.

طرح جامع بلند پروازانه اتصال هوایی ، زمینی و دریایی نتیجه بیش از یک دهه رایزنی بین کشورهای عضو است.

وزیر امور خارجه S. Jaishankar در سخنرانی در نشست آوریل گفت که این طرح جامع گامی مهم در جهت تحقق آرزوهای مردم برای اتصال و ادغام بهتر است.  وی گفت: این گروه بندی باید با نهایی کردن سریع توافق نامه حمل و نقل ساحلی BIMSTEC و توافق نامه وسایل نقلیه موتوری ، چارچوبی قانونی برای اتصال روان ایجاد کند.

هند و اتحادیه اروپا همچنین می خواهند بر روی دیجیتالی سازی برای توسعه پایدار یا درج مالی دیجیتال به عنوان یکی از زمینه های ممکن تمرکز کنند و همچنین توسعه مکانیسم های جدید و نوآورانه بازار را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار هندو-اقیانوس آرام مورد بررسی قرار دهند.  آسیای میانه و آفریقا.  سرمایه گذاری های مشترک بین اتحادیه اروپا و تجارت هند در پروژه های زیرساختی در کشورهای سوم نیز تحت سند مشارکت اتصال برنامه ریزی شده است.

همچنین تصمیم گرفته شد تا همکاری بین اتحادیه اروپا و هند در مقررات بین المللی حمایت دولت از تأمین مالی صادرات – به صورت دو جانبه و چند جانبه – از جمله در زمینه زیرساخت های اتصال توسعه یابد.

  • عرفان محسن پور