اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

 

یک تحقیق در سال 2019 نشان داد ، اگر ارتش ایالات متحده یک کشور ملی باشد ، چهل و هفتمین چهلمین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای است که باعث گرم شدن سیارات می شود.

اگرچه دانشگاه های لنکستر و دورهام انگلیس در مطالعه خود فقط انتشارات ناشی از مصرف سوخت را در نظر گرفتند ، اما این امر به تأثیر عظیم نیروهای مسلح در سراسر جهان بر آب و هوای زمین اشاره داشت.

در مواجهه با نبرد علیه گرم شدن کره زمین ، ناتو برای اولین بار آن را در مرکز برنامه ریزی و استراتژی قرار داده است.

رهبران اتحاد نظامی غربی روز دوشنبه آماده توافق بر سر برنامه اقدام به منظور خنثی کردن نیروهای خود در برابر دی اکسید کربن تا سال 2050 و انطباق با تهدیدات ناشی از گرم شدن کره زمین هستند.

دیپلمات های ناتو می گویند تلاش ها برای تمرکز بر تغییرات آب و هوایی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده خفه شده است.  وی تغییر اقلیم را “کلاهبرداری” خواند و ایالات متحده را از توافق نامه بین المللی پاریس برای مبارزه با تغییرات آب و هوا بیرون کشید.

ترامپ همچنین عدم اعتماد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را نشان داد و در سال 2018 تهدید کرد که ایالات متحده را از اتحادی که در سال 1949 تشکیل شد برای مهار یک تهدید نظامی شوروی خارج خواهد کرد.

اکنون که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا اولویت خود را به اقدامات آب و هوایی داده است ، دیپلمات ها گفته اند که ناتو قادر است با ترس از تغییر آب و هوا تهدیدی برای امنیت ترانس آتلانتیک و پرسنل اتحاد عمل کند.

یک دیپلمات ارشد اروپایی از ناتو به رویترز گفت: “این یک چالش تعیین کننده برای زمان ما است و ما باید سازمانی برای هدایت آن باشیم.”

آلاینده ها

اعضای ناتو مدت هاست آگاه بوده اند که تغییرات آب و هوایی پیامدهای امنیتی زیادی را به همراه خواهد داشت و انتظار می رود افزایش مهاجرت ، جاری شدن سیل در پایگاه های ساحلی ناتو و حضور بیشتر روسیه در قطب شمال با ذوب شدن یخ دریا باشد.

اما کشورهای عضو برای کاهش انتشار خود از سوخت های فسیلی جهانی ، خواستار اصلاحات در قلب اتحاد هستند ، زیرا ناتو استانداردهای سوخت را در سراسر سازمان تعیین می کند.

برنامه اقدام ناتو متعهد به حذف انتشار خالص CO2 خود تا سال 2050 ، سازمان را با هدف دستیابی به هدف توافق پاریس برای محدود کردن گرم شدن کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد (34.7 درجه فارنهایت) همسو خواهد کرد.

دستیابی به این هدف به معنای کاهش آلاینده های نظامی است که اغلب از اهداف کربن در کشور معاف هستند – بر اساس مطالعه سال 2019 توسط نتا کرافورد از دانشگاه بوستون ، هیچ تحرکی برای وزارت دفاع ایالات متحده ، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان وجود ندارد.

در حالی که کارشناسان می گویند کشورهای اتحادیه اروپا میزان انتشار از ارتش ملی را دست کم می گیرند ، یک مطالعه توسط پارلمان اروپا در ماه فوریه تخمین زده است که میزان کربن هزینه های نظامی اتحادیه اروپا در سال 2019 حدود 24.8 میلیون تن معادل دی اکسید کربن بوده است – تقریباً به همان میزان انتشار CO2 منتشر شده توسط حدود 14 میلیون ماشین

یک کارشناس دفاعی آلمانی که از نام بردن از وی خودداری کرد ، گفت: یک تانک جنگی بزرگ مانند “لئوپارد 2” آلمان 400 لیتر (106 گالن) گازوئیل در این میدان جمع می کند تا فقط 100 کیلومتر (62 مایل) را طی کند.  طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی در سال 2020 ، متوسط ​​مصرف سوخت در ایالات متحده برای یک وسیله نقلیه سبک 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر در سال 2018 بوده است.

جنگ تانک ها همچنین در برابر گرم شدن کره زمین خطرناک تر می شوند.  یک منبع نظامی گفت: در طی تمرین ناتو در لهستان در سال 2019 ، درجه حرارت در تانکهای Ozelot آلمان به بالای 40 درجه سانتیگراد افزایش یافت و سربازان فقط می توانستند چند ساعت را در یک زمان سپری کنند.

برخی از متحدان ناتو در تلاشند تا مصرف برق را کاهش دهند یا مدل های پیش بینی آب و هوا را در مأموریت های نظامی ادغام کنند.  آلمان اولین پادگان خنثی کربن خود را دارد که تقریباً به طور کامل از انرژی زمین گرمایی و صفحات خورشیدی انرژی تولید می کند.  ارتش هلند می تواند در طول عملیات به جای دیزل ژنراتور از صفحات خورشیدی استفاده کند.

“بسیاری از بحران”

دبیرکل ناتو جنس استولتنبرگ و دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش تغییرات آب و هوایی را “چند برابر بحران” توصیف کرده اند.

ارتش همچنین انتظار دارد عملیات بیشتری در مناطق آسیب پذیر از نظر آب و هوایی انجام شود ، زیرا نیروهای نظامی برای مقابله با بلایای طبیعی ناشی از آب و هوا فراخوانده می شوند.  چنین مدیریت بحران به دلیل توانایی آن در تأمین مواد غذایی فست فود و پشتیبانی لجستیکی و پزشکی یکی از وظایف اصلی ناتو است.

براساس مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم انجام شده است ، در سال 2018 ، از 10 کشوری که بیشترین تعداد پرسنل درگیر عملیات صلح چند جانبه را میزبانی می کنند ، هشت کشور در مناطقی هستند که بسیار در معرض تغییرات آب و هوایی هستند.

متفقین همچنین تجهیزات بیشتری را برای کار در سرمای شدید آزمایش می کنند.  منابع دفاعی اروپا به رویترز گفتند: دوام دارایی در میدان جنگ همیشه در اولویت بوده است.

دیپلمات ها گفتند ، استولتنبرگ ، فرستاده ویژه سابق سازمان ملل در زمینه تغییر آب و هوا ، پس از اینکه بایدن جایگزین ترامپ شد ، شروع به فشار برای توافق نامه آب و هوایی ناتو کرد.  متفقین هنوز تصمیم نگرفته اند که چه میزان سرمایه گذاری در اقلیم را برای تأمین مالی با ناتو انجام دهند.

جیمی شی ، یک مقام ارشد سابق ناتو که اکنون با اتاق فکر دوستان اروپا در بروکسل است ، گفت: “جامعه سیاست های امنیتی اکنون به وضوح می بیند که تغییرات آب و هوایی باعث درگیری می شود.”

از آنجا که توسعه دارایی های نظامی ده ها سال طول می کشد و عمر طولانی تری نسبت به وسایل نقلیه غیرنظامی دارد ، یکی از بزرگترین کمک ها در میان مدت ، به گفته کارشناسان ، افزایش استفاده از سوخت های مصنوعی به جای سوخت های فسیلی است.

سوخت های مصنوعی که از آب ، CO2 و انرژی تجدیدپذیر تولید می شوند ، با گوگرد یا نیتروژن آلودگی ایجاد نمی کنند و با این وجود چگالی انرژی بالایی دارند.  سوخت استاندارد ناتو برای پیشرانه هواپیماها یا کشتی ها ، نفت سفید است که یکی از سوخت های آلوده کننده است.

ارتش آلمان ، بوندسوهر ، می تواند در عرض چند سال شروع به افزودن سوخت مصنوعی به سوخت سنتی کند.

با این حال ، مخازن برقی یک گزینه نیستند.

یک منبع دفاعی آلمانی که خواست نامش فاش نشود ، گفت: “نصب ایستگاه های شارژ به موقع قبل از شروع جنگ دشوار خواهد بود.”

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی