اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

 

یک مقام ارشد در وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه گفت ، دولت “به طور فعال” به دنبال بهترین گزینه های ممکن در مورد قوانین جدید حریم خصوصی WhatsApp است.

WhatsApp در 15 ماه مه کاربران خود را برای پذیرش تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی تعیین کرده بود اما بعداً مهلت پذیرش به روزرسانی بحث برانگیز را برای کاربران لغو کرد.

شرکت پیام رسان فوری همچنین گفت که عدم پذیرش شرایط منجر به حذف حساب نمی شود.

واتس اپ به دلیل نگرانی کاربران از به اشتراک گذاشتن داده ها با شرکت مادر اصلی فیس بوک ، با واکنش جدی روبرو شد.

وزیر امور خارجه و مشاور مالی MeitY ، جیوتی آرورا ، طی مراسمی در آسوشام گفت: “وزارتخانه از این مشکل آگاه است. امروز آلمان این سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp را ممنوع کرده است.

این پاسخ به نگرانی های مطرح شده توسط یک مقام دولتی جارخند در مورد افرادی در مناطق روستایی است که مجبور به پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی WhatsApp هستند ، حتی اگر آنها از تأثیر خود بر آنها بی اطلاع باشند.

در طول این رویداد ، آرورا گفت که همه گیری باعث استفاده از خدمات دیجیتال در سراسر کشور شده و به یک زیرساخت پایدار امنیت سایبری نیاز است.

آرورا گفت: “وقتی شما یک اقتصاد دیجیتالی با رشد سریع داشته باشید ، اعتماد سایبری به عنصری مهم تبدیل می شود تا اطمینان حاصل شود که ما می توانیم با کمک فناوری به نتیجه اقتصادی برنامه ریزی شده برسیم.”

وی گفت که در سال 2020 ، تیم واکنش اضطراری هند (CERT-IN) ، ناظر امنیت سایبری در این کشور ، گزارش داد که فقط 3 مورد آسان در فضای مجازی در بانکداری دیجیتال رخ داده است که در مقایسه با سال 2018 دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت MeitY اقدامات امنیتی سایبری زیادی را انجام داده است ، از جمله ایجاد Cyber ​​Swachhta Kendra (مرکز تجزیه و تحلیل بوت نت و بدافزار) و CERT های بخشی در امور مالی و دولتی.

“ما یک شبکه یکپارچه داریم و همه این شبکه ها به همه سیستم های تولید کننده ما متصل هستند ، خواه نیروگاه های هسته ای باشند و هم نیروگاه های زغال سنگ. یک حادثه بزرگ سایبری می تواند کشور را در تاریکی قرار دهد.

آرورا گفت: “ما باید همگام با زمان باشیم تا ببینیم که همه این آسیب پذیری ها درگیر هستند و ما از افرادی که سعی در آسیب دیدن دارند و بنابراین به متخصصان فضای مجازی نیاز دارند ، پیشی می گیریم.”

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی