اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

متخصصان درخت غرق در پرونده “تنه فیل” هستند

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۴۸ ق.ظ

 

در اواخر آوریل ، در هنگام جنگل در پارک استانی Murphy Point در نزدیکی پرت ، انتاریو ، رئیس حفاظت از پارک ، مارک رید ، به درختی متفاوت از آنچه در طول هفت سال کارش دیده بود ، برخورد کرد.

رد گفت: “فکر می کردم خیلی شبیه درخت خرما است.”

اگرچه یک بومی عادی بود ، اما تنه راش آمریکایی که به آن نگاه می کرد ظاهری چروکیده و غیرمعمول داشت.

وی گفت: “من از کنار عکس ها عبور کردم و نظراتی داشتم که می گفت:” این به نظر می رسد مانند یک تنه فیل است. ”  “[The discovery was] کاملاً جدید برای من  کاملا باورنکردنی  “

به نظر می رسد اتفاق نظر بین هر دو متخصص فیس بوک و کارشناسان با تجربه تر از درخت این است که “راش های پف کرده” در حالی که مستند است و احتمالاً بیشتر در انگلستان ، به خوبی درک نشده اند. 

هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد

در حالی که رید مطمئن نیست که چه اثری دارد ، اما او معتقد است که احتمالاً در دوره رشد اولیه درخت اتفاق افتاده است.

پل سوکولوف ، گیاه شناس در موزه طبیعت کانادا در اتاوا و عضو هیئت مدیره گیاه شناسان صحرایی در انتاریو ، تأیید کرد که این یافته نادری است و برای او اولین بار است.

سوکولوف گفت: “اولین برداشت من این بود که ، اوه ، پوست دارد می لغزد ، که البته این اتفاق نمی افتد.” 

سوکولوف گفت ، تنش آبی ، هورمون ها یا هرگونه اختلال دیگری در خارج از درخت بعداً توضیحات قابل قبولی است ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.  وی افزود: یافتن نمونه های بیشتر می تواند ایده ای را در زمینه زیست محیطی یا ژنتیکی ایجاد کند.

به گفته سوکولوف ، خبر خوب این است که به نظر نمی رسد امواج به درخت آسیب می رسانند.

درختان جنگل را از دست ندهید

اوون کلارکین ، نایب رئیس باشگاه حیات وحش اوتاوا و رئیس کمیته حفاظت آن گفت که هر چند سال یک بار متوجه این پدیده خواهد شد.  وی معتقد است هر آنچه باعث ایجاد موج می شود باید بر درخت زیر پوست نیز تأثیر بگذارد.

کلارکین گفت: “فکر نمی کنم کسی واقعاً به او آموخته باشد.”

رید با تحقیق خود گفت که دیگران عکس هایی از درختان چروکیده مشابه در سراسر انتاریو را برای او ارسال کرده اند.  و در حالی که او اکنون می دانست که ممکن است یافته های او آنچنان که در ابتدا فکر می کرد نادر نباشد ، اما به او قدردانی جدیدی از تنوع بی پایان جنگل داد.

وی گفت: “من همیشه از آنچه می یابی تعجب می کنم.”  “این فقط مسئله این است که چشمان خود را باز نگه دارید ، به بالا نگاه کنید ، به پایین نگاه کنید ، به اطراف نگاه کنید.”

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی