اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

طرح رابط هند و اتحادیه اروپا با اعضای BIMSTEC آغاز می شود

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲ ق.ظ

 

هند و اتحادیه اروپا برای حمایت از اتصال منطقه ای ، با شروع از کشورهای عضو ابتکار همکاری فنی و اقتصادی بخش خلیج بنگال (BIMSTEC) ، برنامه ریزی می کنند.  این به عنوان بخشی از ابتکار مشارکت اتصال شخص ثالث آنها در اجلاس شنبه اعلام شد.

در اجلاس سران هند و اتحادیه اروپا تصمیم گرفته شد تا همکاری و همکاری بین آنها در زمینه ارتباط با کشورهای ثالث و مناطق از جمله آفریقا ، آسیای میانه و هند و اقیانوسیه را دنبال کند و BIMSTEC به عنوان یکی از مناطق جغرافیایی مشخص شد تمرکز.

علاوه بر هند ، BIMSTEC شامل نپال ، بوتان ، بنگلادش ، میانمار ، سریلانکا و تایلند است.  در چند سال گذشته ، هند از پویایی BIMSTEC ، پلی بین آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی ، برخوردار بوده است.

در اوایل آوریل ، جلسه مجازی وزرای خارجه BIMSTEC طرح جامع اتصال به منطقه خلیج بنگال را نهایی کرد.  منابع به ET گفتند که مشارکت هند و اتحادیه اروپا برای اتصال در این زمینه مهم است.

طرح جامع بلند پروازانه اتصال هوایی ، زمینی و دریایی نتیجه بیش از یک دهه رایزنی بین کشورهای عضو است.

وزیر امور خارجه S. Jaishankar در سخنرانی در نشست آوریل گفت که این طرح جامع گامی مهم در جهت تحقق آرزوهای مردم برای اتصال و ادغام بهتر است.  وی گفت: این گروه بندی باید با نهایی کردن سریع توافق نامه حمل و نقل ساحلی BIMSTEC و توافق نامه وسایل نقلیه موتوری ، چارچوبی قانونی برای اتصال روان ایجاد کند.

هند و اتحادیه اروپا همچنین می خواهند بر روی دیجیتالی سازی برای توسعه پایدار یا درج مالی دیجیتال به عنوان یکی از زمینه های ممکن تمرکز کنند و همچنین توسعه مکانیسم های جدید و نوآورانه بازار را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار هندو-اقیانوس آرام مورد بررسی قرار دهند.  آسیای میانه و آفریقا.  سرمایه گذاری های مشترک بین اتحادیه اروپا و تجارت هند در پروژه های زیرساختی در کشورهای سوم نیز تحت سند مشارکت اتصال برنامه ریزی شده است.

همچنین تصمیم گرفته شد تا همکاری بین اتحادیه اروپا و هند در مقررات بین المللی حمایت دولت از تأمین مالی صادرات – به صورت دو جانبه و چند جانبه – از جمله در زمینه زیرساخت های اتصال توسعه یابد.

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی