اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

۵ وظیفه کلیدی جامعه نسبت به قرآن

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹ ب.ظ

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد عصر امروز در دیدار جامعه قرآنی خوزستان در مصلی مهدیه اهواز، اظهار داشت: باید تلاش کنیم جامعه قرآنی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به 5 وظیفه جامعه نسبت به قرآن افزود: وظیفه اول جامعه نسبت به قرآن، باور آن است. قرآن کتاب آسمانی و نسخه راه است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: قرائت صحیح قرآن دومین وظیفه ما نسبت به قرآن است. ‌باید بتوانیم در مدارس و سنین پایین روخوانی صحیح قرآن را یاد دهیم. مجامع روخوانی قرآن به شکل خانوادگی باید شکل گیرد.

 

امام‌جمعه اهواز گفت: فهمیدن، تدبر و عمل به قرآن دیگر وظایف ما نسبت به این کتب آسمانی است‌. باید به رهنمودهای این کتاب برگردیم.

 

وی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب برای داشتن 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: از این مطالبه بسیار عقب هستیم به‌ویژه در خوزستان که ظرفیت بالایی داریم باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

‌موسوی‌فرد اظهار داشت: یک موسسه تخصصی قوی قرآنی در خوزستان تشکیل می‌شود که در آن در مسایل مختلف قرانی تدریس و ارائه خواهد شد.

 

وی درباره تشکیل نشدن شورای عالی قرآنی در استان اظهار داشت: در یک سال گذشته به سبب کرونا متاسفانه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شده و چندین بار اقدام به تشکیل این شورا کردیم ولی به خاطر کرونا نشد ولی امیدوارم به زودی این شورا تشکیل شود.

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی