اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان اظهار داشت: با درخواست و پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس و با موافقت و وزیر بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی آبادان راه اندازی می‌شود.

وی درباره جزئیات افزود: روند تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی در جلسه شورای توسعه و گسترش دانشگاه‌های وزارت بهداشت مطرح و به تصویب رسیده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای نهایی شدن این فرایند، این مصوبه وزارت بهداشت جهت تایید و تصویب به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال و پس از تصویب در آن شورا، رسما دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تبدیل می‌شود.

 

 وی گفت: با تبدیل این دانشکده به دانشگاه شاهد ارتقای شاخص‌ها و امکانات این دانشکده و به تبع آن خدمات رسانی بهتر به مردم شهرهای زیر پوشش این دانشگاه از جمله شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان خواهیم بود.

 

سردار شهید مدافع حرم احمد مجدی از سربازان بی‌ادعای حضرت زینب(س) بود که در سرزمین شام، در کنار دیگر رزمندگان مدافع حرم جزء عشق به اهل بیت(ع) چیزی ندید و برای احقاق حق مظلومان از جان خود گذشتند و از قهرمانان تاریخ شد.

 

شهید حاج احمد مجدی متولد 1346/02/5  از دوران کودکی در شهر اندیمشک زندگی کرد. دوران تحصیل خود را در مدرسه سعدی و مدرسه راهنمایی بهشتی و دبیرستان دکتر شریعتی ،اندیمشک گذراند.

 

با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج درآمد؛ در زمان جنگ با وجود سن کم برای اولین بار در تیپ امام حسن(ع) در جزیره مجنون و هورالعظیم در جبهه حضور یافت و سپس با رزمندگان اندیمشک در لشکر 7 ولیعصر(عج) در ماموریت‌های مختلف در گردان حمزه سیدالشهدا اندیمشک به عنوان یک رزمنده سربازی امام زمان‌(عج) را پذیرفت.

 

وی در عملیات والفجر 8 غواص و خط شکن بود و به شدت مجروح شد و اما پس از چندین ماه تحمل و رنج و بدست آوردن سلامتی به جبهه بازگشت و به خدمت در جبهه ادامه داد.

 

این فرمانده مدافع حرم در سال 1366 به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و دوره‌های نظامی مختلف را در شیراز و مشهد سپری کرد، همچنین فوق دیپلم رشته مدیریت را از دانشگاه پیام نور دزفول  و دوره سطح یک افسران را در دانشگاه امام حسین(ع) به پایان رساند و نیز  مدرک لیسانس علوم پایه جهادی را با گرایش جنگ نرم در همین دانشگاه اخذ کرد.

 

حاج احمد از زمانی که سن و سال کمی داشت در جبهه ها بود و با آدم‌های مختلف مراوده داشت.

 

حاج احمد برای بار دوم به سوریه به عنوان فرمانده گردان مدافعان حرم لشکر 7 ولیعصر(عج) جهت دفاع از حرم زینب کبری(س) رهسپار شد و  طراح و فرمانده عملیات آزاد سازی حلب بود و در این عملیات در بهمن ماه سال 1394 که منجر به آزادسازی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا شد  در تاریخ 1394/11/13 به آرزوی چندین ساله‌اش رسید و آسمان‌نشین شد

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی