اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

روغن مایع در استان ایلام چون صدفی گرانبها غیر قابل دسترس است و از 100 فروشگاه کوچک و بزرگ شاید دو فروشگاه بتوانند به مشتریان سرگردان برای یافتن روغن مایع پاسخ "داریم" بدهند اما این پاسخ شرطی دارد و آن این است

 

فروشندگان کمبود این کالای پر مصرف و ضرور برای هر خانواده را عامل فروش اجباری کالا همراه با روغن مایع می‌دانند و عنوان می‌کنند که توزیع کنندگان عمده  به همراه روغن مایع محصولاتی مانند "‌کیک"، "برنج" و "شکلات" را در قبال خرید و یا ارائه سهمیه واگذاری به فروشندگان جزء اجباری کرده‌اند.

 

خریداران نیز از اینکه برای خرید روغن یک لیتری باید ده‌ها مغازه را سر بزنند و با یافتن روغن اجباراً " کیک"، "برنج" و "شکلات" بخرند، نالان و نگران هستند و از اینکه مسئولان فقط به این گفته که "فروش اجباری کالاها همراه با روغن مایع تخلف است" بسنده کرده‌اند منتقد بوده و درخواست چاره اندیشی در این ارتباط دارند.

 

در همین راستا سعید شریفی، معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام در پاسخ به چرایی فروش اجباری کالاها همراه با روغن مایع در ایلام و کمبود این محصول به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر کمبود روغن متوجه کل کشور است و تنها مختص به استان ایلام نیست اما همزمان با زمزمه‌ی نبود روغن در بازار طی 3-2ماه اخیر بین 750تا 800تن روغن در سطح شهر توزیع شده که برای صنوف تولیدی اغذیه فروشان و قنادان نیز سهمیه جداگانه  توزیع شده است.

 

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت ایلام  در ادامه افزود: نگرانی مردم از کمبود روغن زمینه‌ساز احتکار خانگی است؛ تقاضای بیش از حد و عرضه کمتر سبب ورود دلالان به بازار روغن و انحرافات در فروش شده است.

 

که حتما برای خرید یک لیتر روغن مایع سرخ کردنی و یا پخت و پز "کیک" و یا "برنج " و در برخی مغازه‌ها "شکلات" همراه  روغن خریداری شود. اگر خریداری به "کیک"،  "برنج " و "شکلات" نیاز نداشته باشد و یا توان خرید آن را نداشته باشد باید قید خرید روغن مایع را بزند!

 

 

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی