اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

اورنج نیوز

منبع خبرب به رنگ پرتقال

 

معاون نخست وزیر مانیش سیسودیا روز دوشنبه دولت مرکزی را به “سو mis مدیریت” برنامه واکسیناسیون کرونا ویروس متهم کرد و گفت که از ایالات متحده خواسته است مناقصه های جهانی خاردار را بدون تصویب واکسن برای شرکت های خارجی آغاز کنند.

معاون نخست وزیر در نامه ای به وزیر بهداشت اتحادیه ، هارد وردان همچنین گفت که واکسیناسیون برای جوانان کشور “به دلیل” اقدامات اشتباه سیاست “اشتباه گرفته شده است.

“علیرغم مزایای اولیه جامعه علمی و تولیدکنندگان هندی ، ما فرصت بسیار خوبی را برای واکسیناسیون به موقع مردم خود هدر دادیم.”

    وی به وردهان نوشت: “فرصت از دست رفته توسط دولت هند منجر به تلفات خارق العاده جان انسانها در جریان موج کنونی همه گیری کوید شده است.”

در یک جلسه توجیهی آنلاین ، سیزودیا گفت که غول های دارویی Pfizer و Moderna ایالات متحده از فروش واکسن ویروس کرونا به طور مستقیم به دولت دهلی امتناع ورزیدند و گفت که آنها فقط با مرکز صحبت خواهند کرد.

سیسودیا گفت: “آیا این یک شوخی است؟ از یک طرف ، از کشورها خواسته شده که مناقصه های جهانی برای خرید واکسن ها را آغاز کنند ، اما دولت هند تصویب این واکسن ها را اعلام نکرده است.”

وی گفت که کشورهای مختلف جهان در حال تولید واکسن هستند که با پیشرفت آزمایشات بسیاری از آنها از قبل سفارش داده شده است ، اما دولت هند “در خواب است”.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا تا نوامبر 2020 واکسن 70 کرون خریداری کرده اند. وی گفت که ایالات متحده تحویل را به صورت آزمایشی آغاز کرده و اکنون ذخایر واکسن را برای پوشش کل جمعیت خود دارد.

وی گفت: چندین کشور واکسن های Pfizer ، Moderna و Johnson و Johnson را تأیید کرده اند ، اما دولت هند هنوز این کار را انجام نداده است.

سیسودیا گفت: “نزدیک به 85 کشور واکسن Pfizer را تأیید کرده اند ، 46 کشور واکسن Moderna را تأیید کرده و 41 کشور واکسن Johnson و Johnson را تأیید کرده اند. آنها همچنین در حالی که هنوز فقط یک بازی تأیید را انجام می دهیم ، تحویل را آغاز کرده اند.”

چه “اجباری” است که هند به دو تولید کننده داخلی بستگی دارد که حتی دوزهای بیشتری به کشورهای دیگر صادر کرده اند.  وی گفت که اسپوتنیک در ماه آوریل مجوز را دریافت کرد ، اگرچه در اوت سال گذشته توسط روسیه اجازه استفاده اضطراری را داشت.

وی گفت: “من از دولت مرکزی می خواهم برنامه واکسیناسیون را مسخره نکنند و جدی بودن آن را درک نکنند ، با این حال ، در حالی که واکسن ها مرتب می شوند ، ممکن است کسانی که قبلاً واکسینه شده اند آنتی بادی از دست داده و خواستار واکسیناسیون مجدد شوند” .

ایالات متحده سرمایه گذاری در تولید واکسن را آغاز کرد در حالی که با اولین موج ویروس کرونا در مارس 2020 روبرو شده است. نخست وزیر نارندرا مودی در نوامبر 2020 از انستیتوی سرم بازدید کرد و سرمایه گذاری در تولید در آوریل سال جاری آغاز شد.

وی گفت که همه 400 سایت واکسیناسیون برای گروه سنی 18 تا 44 سال پس از تخلیه ذخایر واکسن در دهلی بسته شد ، در حالی که مراکز تجویز Covaxin برای گروه 45 ساله ، کارکنان بهداشت و کارگران خط مقدم نیز به دلیل عدم دسترسی به تأثیر.

وی دستور داد: “به دلیل ضعف حاکمیت توسط دولت مرکزی ، کمبود واکسن وجود دارد و واکسیناسیون جوانان در چندین منطقه در ایالات آغاز نشده است.”

سیسودیا با تأکید بر اینکه واکسیناسیون م weaponثرترین سلاح علیه ویروس کرونا است ، از دولت مرکزی خواست که از سیاست چریکی بالاتر برود و از جانسون و جانسون ، مدرن و فایزر واکسن برای مردم کشور تهیه کند.

  • عرفان محسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی